اینجا همه چی هست!!!
این وبلاگ مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : poya&soroush
رنگ کردن موها

رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهایشان را رنگ می‌کردند. البته این علاقه تا امروز نیز ادامه یافته است. تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها به ویژه رنگ‌موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت، اما متاسفانه امروزه استفاده از رنگ موهای شیمیایی در بین جوانان و نوجوانان نیز شایع شده که البته می‌تواند صدمات زیادی را هم به دنبال داشته باشد.


لازم است بدانید هر محصول آرایشی و بهداشتی و به ویژه از نوع شیمیایی آن بدون عارضه ی جانبی نیست و با وجود آن که هر چند وقت یک بار، خبرهایی در مورد عوارض استفاده از رنگ موهای شیمیایی از سوی محققان انتشار می‌یابد، اما همچنان آمار مصرف این ماده شیمیایی رو به افزایش است.

حالا که نمی‌توان افراد را از رنگ کردن موها بازداشت و رنگ کردن مو لازم به نظر می‌رسد و نمی‌توانید از آن صرف‌نظر کنید، پس دست‌کم به طور اصولی و درست از آن ها استفاده کنید و حتی‌الامکان از رنگ‌های گیاهی به جای رنگ‌های شیمیایی استفاده نمایید.

 

رنگ طبیعی موها

هر تار مو از دو قسمت اصلی غلاف و ریشه تشکیل شده است. غلاف همانی است که دور تا دور ساقه و ریشه را می‌پوشاند. ساقه مو دو نوع رنگدانه دارد: رنگدانه‌های قهوه‌ای تا سیاه و رنگدانه های طلایی تا قرمز. بسته به نژاد افراد، نوع رنگدانه و در نتیجه رنگ موی آن ها با هم متفاوت است و چنانچه رنگدانه‌ها از بین بروند، مو سفید می‌شود.

 

آشنایی با رنگ موهای شیمیایی

رنگ موها به دو دسته تقسیم می‌شوند: رنگ‌ موهای موقت و رنگ‌ موهای دائمی.

الف) رنگ موهای موقت

در زیر شاخه رنگ موهای موقت، یک دسته دیگر هم وجود دارد که به آنها نیمه‌موقت می‌گویند. رنگ موهای موقت رنگ‌هایی هستند که فقط به اندازه یک بار شامپو زدن دوام دارند. این رنگ‌ها به داخل مو نفوذ نمی‌کنند و تنها روی ساقه مو قرار می‌گیرند. رنگ‌های نیمه‌موقت که بیشتر برای موهای سفید کاربرد دارند، به اندازه 4 تا 6 بار شامپو زدن روی مو ماندگاری دارند. این رنگ‌ موها به دلیل داشتن مواد اکسیدان ضعیف و نداشتن آمونیاک به موها صدمه کمتری می‌زنند و حتی گاهی به عنوان تقویت‌کننده رنگ طبیعی مو نیز به کار می‌روند.

ب) رنگ موهای دائمی یا ثابت

ماندگاری و پایداری این رنگ ها، روی موها بیشتر و طولانی‌تر است. این رنگ‌ها رایج‌ترین رنگ‌های مصرفی در سالن‌های آرایشی هستند و اغلب مردم ترجیح می‌دهند که از این رنگ‌ها استفاده کنند، اما از تاثیرات مخرب احتمالی آنها روی مو و پوست سر غافل هستند.

رنگ موی دائمی، حاوی آمونیاک و اکسیدان است. اکسیدان به عنوان کاتالیزور عمل کرده و باعث می‌شود که رنگ به صورت دائمی روی مو باقی بماند، اما به دلیل آسیبی که اکسیدان‌های قوی به مو می‌زنند، بهتر است از اکسیدان‌های ضعیف‌تر استفاده شود. اکسیدان‌های قوی، سولفورهای بیشتری از مو را پاک می‌کنند، در نتیجه مو سفت شده و قطرش کاهش می‌یابد.

آمونیاک با جدا کردن کوتیکول مو، به رنگ اجازه می‌دهد که به داخل مو نفوذ کند، اما در برخی از رنگ‌ موها میزان آمونیاک به قدری زیاد است که پیوندهای سولفور مو را بیش از حد از هم جدا می کند، در نتیجه مو نازک و شکننده می‌شود.

 

موهای سپید، پدیده‌ای فراگیر

این روزها سفید شدن مو در سنین کم بسیار شایع شده است. سفید شدن مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها زمینه ارثی است. البته بیماری‌هایی مثل ویتیلیگو نیز می‌تواند عامل سفیدی مو باشد. این بیماری‌ علاوه بر موها، پوست و بعضی از نواحی بدن را هم سفید می‌کند. از عوامل مهم دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تغذیه غلط است. کمبود ویتامین‌هایی مثل ویتامین های گروه B و کمبود روی و سلنیوم در سفید شدن مو موثر است.

اگر سفید شدن مو زمینه ارثی داشته باشد، درمان دارویی تاثیری در جلوگیری از سفید شدن آن ندارد، ولی چنانچه سفید شدن مو به دلیل بیماری یا تغذیه نادرست باشد، با درمان دارویی می‌توان از سفید شدن بیشتر آن جلوگیری کرد.

به هر حال یکی از دلایل مهم و انگیزه اصلی اغلب مردم برای رنگ کردن موها، مخفی کردن همین موهای سفید است. حتما شما هم با افرادی برخورد کرده‌‌اید که می‌گویند نمی‌دانم چرا موهای سفیدم، پس از چند بار شستشو رنگ‌اش را از دست می‌دهد، یا برخی می‌گویند تار موهای سفیدم رنگ نمی‌گیرند. در واقع باید بگوییم که موهای سفید، به ویژه در برخی از نقاط سر مثل اطراف شقیقه‌ها در برابر رنگ مو مقاوم هستند، یا به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.

هر چیزی که باعث شود ساختار طبیعی مو از حالت عادی خارج شود، برای مو مضر محسوب می شود. به همین علت باید تا حد امکان از مواد شیمیایی مخصوص فر کردن، رنگ کردن و… کمتر استفاده شود.

رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع

از آنجایی که تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده، نمی‌توان ادعا کرد که صددرصد رنگ مو تاثیر مضری بر روی جنین دارد، اما همان‌طور که می‌دانید پوست کف سر می‌تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که سه ماهه اول بارداری، زمان شکل‌گیری جنین بوده و جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، پس به زنان باردار توصیه می‌شود بهتر است که تا پایان دوران بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند، خصوصا در سه ماه اول بارداری.

این رنگ‌ها می‌توانند باعث سقط جنین شوند، لذا استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

عوارض رنگ مو

برخی از محققان معتقدند که استفاده زیاد از رنگ موهای شیمیایی باعث سرطان مثانه و لنفوم غیر هوچکین (نوعی سرطان خون) می‌شود.

همچنین استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها به خصوص رنگ موهای دائمی، باعث آسیب موها و بروز موخوره می شود. خشک و زبر شدن و شکنندگی موها نیز از آسیب‌هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به وجود می‌آید.

استفاده مکرر از رنگ مو سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی، شوره سر ، خارش و حتی قرمزی پوست سر می‌شود. چنانچه مواد شیمیایی موجود در رنگ قوی باشد و فرد نسبت به این مواد حساسیت داشته باشد، ممکن است سوختگی در سر ایجاد شود که اثرات آن حتی می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند. این حساسیت به دلیل وجود ماده‌ای به نام پارافنیلین دیامین (PPD)‌ در رنگ مو است. معمولا علائم این حساسیت شامل قرمزی پوست سر، خارش، سوزش و ایجاد تاول و کنده شدن پوست سر است. به دلیل حساسیتی که این ماده در برخی از افراد ایجاد می‌کند، در تعدادی از کشورها استفاده از این ماده در رنگ موها ممنوع شده و در بسیاری از رنگ موها درصد آن بسیار کاهش یافته است، اما به هر حال افرادی که به این ماده حساسیت دارند، نباید از این رنگ موها استفاده کنند.

 

توصیه هایی برای کاهش اثرات مضر رنگ مو

برای رنگ کردن موها توصیه می‌شود که به متخصصان امر مراجعه کنید و هرگز خودتان اقدام به این کار نکنید.

همچنین برای کاهش اثرات سوء رنگ‌های شیمیایی بهتر است:

- از رنگ موهای استاندارد استاندارد و دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده کنید.

ـ بیشتر از زمان مورد نیاز، رنگ را بر روی سر باقی نگذارید.

ـ بعد از استفاده از رنگ، سر را با آب خوب بشویید.

ـ رنگ موهای مختلف را باهم مخلوط نکنید، زیرا ممکن است مواد مضری ایجاد شود.

ـ هنگام استعمال رنگ مو از دستکش استفاده کنید.

ـ قبل از رنگ کردن مو با یک شامپوی مناسب، موها را شستشو دهید.

ـ هرگز بعد از رنگ کردن موها از مواد صاف‌کننده یا فرکننده استفاده نکنید.

ـ پس از رنگ کردن، از مواد تقویت‌کننده مو استفاده کنید.

- از تعویض مکرر رنگ مو اجتناب کنید.

- رنگ مو را در فاصله های زمانی طولانی تری استفاده کنید، زیرا هر چند عوارض رنگ مو در درازمدت پدید می آید، ولی هر چه فاصله زمانی رنگ کردن موها طولانی تر شود، بهتر است.

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:23 ::  نويسنده : poya&soroush

ژاپنی‌ها دو دهه است که اختلالی روانی به نام هی‌کی‌کوموری را تجربه می‌کنند. حالا،‌ به دنبال بحران چندماه اخیر، بسیاری از این بیماران ناشناخته نیازمند کمک هستند و اوضاع ژاپن دشوارتر می‌شود.
در اوایل دهه ۱۹۹۰ / ۱۳۷۰، گونه خاصی از انزواطلبی در بین جوانان ژاپنی رواج پیدا کرد. در آن زمان آن‌ها ترجیح می‌دادند برای ماه‌ها در خانه‌های خود بمانند. بررسی‌ها نشان داد که حدود یک میلیون ژاپنی به اختلالی که در زبان ژاپنی هی‌کی‌کوموری نامیده شده بود،‌ مبتلا شدند. البته مطابق معمول، بسیاری بر این عقیده بودند که رقم واقعی خیلی بیشتر از رقم اعلام شده است.


مبتلایان به هی‌کی‌کوموری علایم اضطراب، افسردگی و الگوهای خواب آشفته را نشان می‌دهند. تعریف رسمی این اختلال،‌ خانه‌نشینی کامل را هم شامل می‌شود، اما بسیاری از روانپزشکان و محققین ژاپنی برای این اختلال طیفی را تعریف کردند که از خانه‌نشینی کامل تا بیرون رفتن هر روز اما نداشتن هیچ دوست یا شغلی را شامل می‌شد. بیماران ترجیح می‌دهند در طول روز بخوابند و شب‌ها تلویزیون تماشا کنند، ‌با بازی‌های رایانه‌ای مشغول شوند یا کتاب‌های مصور بخوانند. آن‌ها اغلب ترجیح می‌دهند در اتاق خواب خود تنها غذا بخورند و به مقدار فراوان چت اینترنتی دارند، اما به ندرت وارد روابط چهره به چهره می‌شوند.

در موارد بسیار نادر،‌ این افراد ممکن است به خودکشی و حتی قتل دیگری دست بزنند.‌ به گفته محققین، این افراد فقط وقتی هیچ گزینه دیگری ندارند به سراغ درمان می‌روند،‌ وقتی مثلا خانه‌شان فروخته شده، والدینشان فوت کرده‌اند و دیگر هیچ پولی برایشان باقی نمانده است.
حالا زلزله، سونامی و بحران‌های بعد از آن، ممکن است برای اولین بار مبتلایان به این اختلال در ژاپن را وادار به کمک گرفتن نماید. برای ژاپن،‌ این یک مشکل بزرگ و منحصر به فرد خواهد بود. عامل این اختلال مشخص نیست، اما مظنون شماره یک،‌ ضربه‌های ناگهانی در زندگی است. بنابراین ممکن است بحران‌های اخیر ژاپن و ضربه‌هایی چون از دست دادن عزیزان، ‌بیکاری، ‌از  دست دادن خانه و حتی شهر، ‌باعث ابتلای بسیاری جوانان دیگر به هی‌کی‌کوموری در ژاپن گردد.

البته هنوز هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نشده، اما دو عامل در فرهنگ ژاپنی می‌تواند نگران‌کننده باشد:‌ یکی این که ژاپنی‌ها ابتلا به بیماری روانی را ننگ می‌دانند و ترجیح می‌دهند خود را پنهان کنند تا این که به دنبال درمان بروند. دوم این که در فرهنگ ژاپن، استراحت کردن، درمان همه بیماری‌های روانی دانسته می‌شود و افراد تصمیم می‌گیرند مدت‌ها در خانه استراحت کنند تا شاید بهبود یابند.
برخی محققین بر این باروند که ابتلا به هی‌کی‌کوموری نوعی واکنش به تاکید فرهنگی ژاپن بر سرعت، کارآمدی و وقت‌شناسی است. برخی دیگر،‌ تفاوت نگرش نسبت به یافتن شغل در دو نسل را عامل مهمی می‌دانند. تا قبل از دهه ۱۹۹۰ / ۱۳۷۰، ژاپنی‌ها با روند ثابتی تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند،‌ برای مصاحبه می‌رفتند و شغلی برای همه عمر پیدا می‌کردند. اما از دهه ۱۹۹۰ به بعد،‌ اوضاع تغییر کرده و بسیاری از جوانان در مصاحبه‌های بسیاری شرکت می‌کنند اما کار دایمی پیدا نمی‌کنند و مورد سرزنش والدینی قرار می‌گیرند که شرایط را با زمان خود مقایسه می‌کنند و باعث احساس شرمساری در فرزند خود می‌شوند.
علی‌رغم توجه فراوان رسانه‌ها و نشریات، مطالعات علمی کمی در مورد هی‌کی‌کوموری وجود دارد. در حالی که این اختلال می‌تواند عامل مهمی در هر تلاشی که برای کمک به مردم ژاپن انجام خواهد شد، باشد. نباید فراموش کرد که حتی قبل از این بحران‌ها، ژاپن از کشورهایی بود که بالاترین آمار خودکشی را در بین کشورهای جهان داشت. وجود مبتلایان هی‌کی‌کوموری که برای اولین بار به دنبال کمک می‌آیند و احتمال ابتلای تعداد فراوانی به این بیماری بعد از وقایع اخیر، ژاپن را در موقعیتی قرار خواهد داد که هیچ کشور دیگری در این شرایط تجربه نخواهد کرد و کاملا مخصوص به ژاپن است.

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : poya&soroush
در این مطلب به 10 شایعه بزرگ تاریخ وب که خیلی‌ها در سراسر جهان آن ها را باور کرده بودند می‌پردازیم.
1 – هیولای مونتاک (2008) 

در جولای سال 2008 انتشار مقاله ای در روزنامه محلی مونتاک واقع در نیویورک به همراه یک عکس منجر به پخش شایعه هیولای مونتاک شد . در این مقاله جنازه موجودی عجیب و ترسناک نشان داده می شد که به گفته این روزنامه در سواحل مونتاک پیدا شده بود . نکته جالب اینجاست که اگر چه صحت این موضوع هیچ وقت تایید نشد، اما هیچ خبر و اطلاعیه ای هم در نفی آن منتشر نشد و هنوز هم هیچ کس نمی‌داند که آیا این موجود ترسناک واقعاً وجود داشته و در این صورت چه اسمی می‌توان برای آن گذاشت ؟ یک راکون ؟ یک لاک پشت دریایی بدون لاک ؟ یا یک سگ بوکسور ! 

در جولای سال 2008 انتشار مقاله ای در روزنامه محلی مونتاک واقع در نیویورک به همراه یک عکس منجر به پخش شایعه هیولای مونتاک شد . در این مقاله جنازه موجودی عجیب و ترسناک نشان داده می شد که به گفته این روزنامه در سواحل مونتاک پیدا شده بود . نکته جالب اینجاست که اگر چه صحت این موضوع هیچ وقت تایید نشد ، اما هیچ خبر و اطلاعیه ای هم در نفی آن منتشر نشد و هنوز هم هیچ کس نمی داند که آیا این موجود ترسناک واقعاً وجود داشته و در این صورت چه اسمی می توان برای آن گذاشت ؟ یک راکون ؟ یک لاک پشت دریایی بدون لاک ؟ یا یک سگ بوکسور !


2 – چگونه آیپادتان را با یک پیاز شارژ کنید (2007)

یکی از خنده دار ترین شوخی های وبی را پخش کرده است . این سایت فیلمی را در یوتیوب منتشر کرد که نشان می‌داد چطور می‌توان یک دستگاه آی پاد را تنها با یک پیاز شارژ کرد ! نکته جالب این بود که آنقدر در این ویدیو دلایل علمی و منطقی برای این موضوع بیان می شود که در نگاه اول کاملاً باور پذیر است و به همین دلیل بود که این آموزش در ده ها روزنامه به چاپ رسید و کلی از ملت آیپاد هایشان را به پیاز وصل کردند . اما بعد از گذشته یک هفته این سایت نوشت : سر کار بودی داداش! 


3 – پری شهر دربی (2006)


 

Dan Baines انگلیسی به عنوان دروغ اول آوریل سال 2006 در سایتش نوشت که توانسته لاشه یک پری را پیدا کند و حاضر است که آن را در eBay به فروش برساند . ظاهراً پری قلابی Dan زیادی خوب ساخته شده بود ، چون سایتش به راحتی 20000 ویزیتور پیدا کرد و حتی بعد از اینکه اعلام شد این پری قلابی است Dan ایمیل هایی دریافت می کرد مبنی بر اینکه بهتر است قبل از اینکه نفرین پری او را بگیرد جنازه اش را طی مراسمی به خاک بسپارد !

4- دختر 15 ساله یوتیوب (2006)


در سال 2006 دختری به ظاهر 15 ساله شروع به انتشار سری ویدیوهایی کرد که در آنها خیلی ساده درد و دل و از زندگی سختش با والدینی با عقاید عجیب و غریب مذهبی تعریف می‌کرد . این سری ویدیوها ناگهان به شدت محبوب شدند و با اینکه 2 ماه بعد معلوم شد که ساختی و دارای فیلمنامه هستند و حتی اسم بازگیر نوجوان هم معلوم شد (جسیکا رز ) تا اواخر سال 2008 همچنان جزو پر بازدید های یوتیوب باقی ماندند .


5- تلویزیون گوگل (2007)


شایعه تاسیس تلویزیون گوگل سال هاست که بگوش می‌رسد . بنابرین تعجبی نداشت که وقتی مارک اریکسون باهوش ویدیویی بسیار خوش ساخت به نام چطوری به سرویس بتای تلوزیون گوگل دسترسی پیدا کنیم منتشر کرد، ملت موبه مو آموزش او را اجرا کردند و البته به باقالی ها راهنمایی شدند ! با وجود اینکه تلویزیون گوگل وجود خارجی ندارد ، ولی سایتی ساخته شد که بطور شگفت آوری به ویدیوی منتشر شده توسط مارک شبیه است .


6- بیل گیتس به شما همینطوری پول می‌دهد ( 2007 )


این درست است که بیل گیتس از طریق کمپانی بیل و ملیندا گیتس در سراسر جهان به مردم کمک رسانی و کار های خیریه انجام می‌دهد، اما شایعه ای که در صورت فوروارد کردن یک سری ایمیل مربوط به مایکروسافت به حساب شما پول واریز می شود به هیچ وجه صحت نداشت . ماجرا از این قرار بود که ایمیل هایی به دست ملت می رسید که مایکروسافت و Aol در حال تست یک برنامه جدید ردیابی ایمیل هستند و به حساب کسانی که این ایمیل را به دوستانشان فوروارد کنند بسته به تعداد فوروارد پول واریز می‌کند. جالب اینکه ماجرا هنوز هم ادامه دارد و عده ای همچنان مشغول فوروارد کردن این ایمیل هستند !


7 – عنکبوت‌های غول پیکر در عراق (2004 )


این ماجرا هم از طریق یک ایمیل شروع شد . به این ترتیب که در آن از مردم خواسته می‌شد که برای سربازان آمریکایی در عراق دست به دعا بردارند. نه بخاطر اینکه جنگ خطرناک است یا آنها از خانوادشان دور هستند بلکه بخاطر عنکبوت های غول پیکر ماقبل تاریخ که در بیابان های عراق به سربازان حمله می‌کنند. این شایه البته به صورت خیلی محدودتر در جنگ اول خلیج فارس در سال 1993 ساخت شده بود که در آن بیان می‌شد که این عنکبوت ها 25 مایل در ساعت سرعت دارند. می‌توانند 10 ها متر در هوا بپرند و می توانند تا 10 اینچ طول داشته باشند. 
ماجرا از آنجا قابل باور شد که همراه این ایمیل عکسی هم بود که سربازی را در حالی که یکی از این عنکبوت ها را در دست داشت نشان می‌داد. جالبتر اینکه این عنکبوت ها واقعاً وجود دارند اما نه به بزرگی و وحشتناکی که در عکس نشان داده می‌شد .بلکه این زاویه خاص عکس بود که عنکبوت زبان بسته را اینقدر ترسناک نشان می داد ! 


8- سگ هرکولی (2007)


در سال 2007 عکسی منتشر شد که در آن سگی به اسم هرکول، با وزنی مادل 282 پوند و اندازه ای تقریباً برابر یک اسب نشان داده می‌شد. گرچه این عکس فوتوشاپی بود اما جالب اینکه قبلاً سگی به همین نام به عنوان بزرگترین سگ جهان معرفی شده بود و همین باعث باور پذیر شدن عکس شد. اما بطور مسلم این هرکول، اون هرکول نبود !


9- جنازه بزرگ پا (2008)


سال گذشته 2 شایعه پران ! حرفه ای کفرانس مطبوعاتی به راه انداختند و در آن عکسی از جنازه یک بزرگ پا نشان دادند . شدت پخش این شایعه و عکس در سطح وب به قدری بود که حتی شبکه CNN هم به آن پوشش خبری داد. یک علاقه مند ساده هم 50000 دلار برای خرید این بزرگ پا به شایعه پراکنان پرداخت و تنها بسته بزرگی از یخ دریافت کرد . یکی از دو شایعه پران که پلیس بود از کار اخراج و نفر دیگر هم دادگاهی شد !


10 – نسخه وطنی : دختری که به کانگورو تبدیل شد (1386) 


اما در نسخه وطنی پخش شایعه وبی، حدودا 2 سال پیش بود که هرچه سایت پربازدید دارای لینکدونی و حتی چند سایت خبری معتبر ، خبر و عکسی را منتشر کردند مبنی بر اینکه دختر هلندی که برای لجبازی با مادر مسلمانش به قرآن او اهانت کرده بود بلافاصله آتش گرفته و به موجودی عجیب شبیه کانگورو تبدیل شده و در حال حاضر در بیمارستانی در هلند بستری است ! 
بحث راجع به این ماجرا در فروم ها و حتی محافل غیر مجازی به شدت بالا گرفته بود تا اینکه در نهایت معلوم شد موجود نشان داده شده در این عکس ، مجسمه ایست که در یک نمایشگاه هنرهای تجسمی در هلند نگهداری می‌شود.

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : poya&soroush

 

آیا میدانستید که طولانی ترین لباس عروس دنیا به طول ۱۰ متر است ؟

آیا میدانستید که روز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است ؟

آیا میدانستید که جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاك‌كن شیشه و چاپگرهای لیزری را زنان اختراع کردند ؟

آیا میدانستید که تمامی خرس‌های قطبی چپ ‌دست هستند ؟

آیا میدانستید که فیل ها تنها جانورانی هستند كه قادر به پریدن نیستند ؟

آیا میدانستید که بطور متوسط، مردم آنقدر از عنكبوتها میترسند كه نمیتوانند آنها را بكشند ؟

آیا میدانستید که مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود سقوط میكند ؟

آیا میدانستید که صندلی الكتریكی توسط یك دندانپزشك اختراع شد ؟

آیا میدانستید که استفاده از هدفون در هر ساعت باكتریهای موجود در گوش را تا ۷۰۰ برابر افزایش میدهد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که زنان تقریبا ۲ برابر مردان چشمک می‌زنند ؟

آیا میدانستید که انسان‌های راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش از چپ دست‌ها عمر می‌کنند ؟

آیا میدانستید که لئوناردوداوینچی قیچی را اختراع کرد ؟

آیا میدانستید که هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود ؟

آیا میدانستید که مورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست می‌افتند ؟

آیا میدانستید که هر انسانی در طول زندگی‌اش به طور میانگین ۸ عنکبوت را در حال خواب می‌خورد ؟

آیا میدانستید که گربه ماهی بیش از ۲۷۰۰۰ عضو چشایی دارد ؟

آیا میدانستید که کشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوخت فقط ۱۵ متر حرکت می‌کند ؟

آیا میدانستید که هر آمریکایی به طور میانگین ۲ کارت اعتباری دارد ؟

آیا میدانستید که حشراتی مانند مورچه و زنبور هم دیکتاتوری دارند ؟

آیا میدانستید که اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین میشد ؟

آیا میدانستید که سریع ترین جت دنیا دارای سرعت ۳۶۰۰ کیلومتر است ؟

آیا میدانستید که خطر ابتلا به آنفلوانزای مرغی ۱ بر ۱۰۰ میلیون میباشد ؟

آیا میدانستید که دروان حاملگی کرگدن به ۴۹۰ روز است ؟

آیا میدانستید که پستانداران بغیر از انسان و میمون، رنگها را بدرستی تشخیص نمیدهند ؟

آیا میدانستید که مونالیزا فاقد ابرو میباشد زیرا در دوران رنسانس تراشیدن ابرو مد بوده است ؟

آیا میدانستید که تقریبا نیمی از كل نشریات جهان در دو كشور آمریكا و كانادا منتشر میگردند ؟

آیا میدانستید که نوشابه های زرد رنگ زیانبارتر از نوشابه های سیاه رنگ هستند ؟

آیا میدانستید که شش چپ اندكی از شش راست كوچكتر است تا فضای كافی برای قرارگیری قلب فراهم آید ؟

آیا میدانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی میباشد ؟

آیا میدانستید که مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر میباشد ؟

آیا میدانستید که جمعیت میمون های هند بالغ بر ۵۰ میلیون می باشد ؟

آیا میدانستید که تعداد چشمان عقربها به ۱۲ عدد میرسد ؟

آیا میدانستید که اثر سیب در بیـدار نـگـهـداشتن افـراد در شـب بـیشـتر از قـهــوه و كافئین است ؟

آیا میدانستید که فاصله سطح كره زمـیـن تـا مـركز آن حدود ۶۳۷۰ كیلومتر است ؟

آیا میدانستید که اغلب ماتیكها حاوی فلسهای ماهی میباشند ؟

آیا میدانستید که دارچین بسیار کشنده است و اگر به صورت وریدی به انسان تزریق شود باعث مرگ میشود ؟

آیا میدانستید که فقط یک نفر از ۱ میلیارد نفر بیش از ۱۱۶ سال عمر می‌کند ؟

آیا میدانستید که عمومی ترین نام در دنیا محمد است ؟

آیا میدانستید که بلندترین زن دنیا ۲۳۶ سانتی متر قد دارد ؟

آیا میدانستید که در دنیا از هر ۵ نفر ۴ نفر موهایش تیره میباشد ؟

آیا میدانستید که خرس كوالا هرگز آب نمی‌نوشد و آب مورد نیاز خود را با خوردن برگ گیاهان تامین می‌كند ؟

آیا میدانستید که دریاچه بایکال کهنسالترین دریاچه دنیا است، قدمت آن به ۷۰ میلیون سال میرسد ؟

آیا میدانستید که اسكیمو‌ها هم از یخچال استفاده می‌كنند، منتها برای محافظت غذا در مقابل یخ زدن ؟

آیا میدانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود و افراد بعد از خوردن غذا، بشقابشان را هم می‌خورند ؟

آیا میدانستید که دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یك چشمشان را باز می‌گذارند ؟

آیا میدانستید که حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در كلمات بكار می‌رود در حالیكه حرف Q كمترین كاربرد را دارد ؟

آیا میدانستید که یک گالن روغن سوخته، می‌تواند تقریبا یک میلیون گالن آب تمیز را آلوده کند ؟

آیا میدانستید که داغ ترین نقطه کره زمین در "دالول" اتیوپی است. در این منطقه در یک روز عادی دمای هوا در سایه به 94 درجه فارنهایت می رسد ؟

آیا میدانستید که نظیر اثر انگشت اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟

آیا میدانستید که حس بویای مورچه برابر با حس بویای سگ است ؟

آیا میدانستید که اعصابی که در بدن شما وجود دارد به اندازه فاصه زمین تا ماه است ؟

آیا میدانستید که در انگلیس قدیم قانون بود که شما نباید همسرتان رابا چیزی ضخیمتر از شصتتان بزنید ؟

آیا میدانستید که کتاب رکودهای گینس، رکورددار دزدیده شدن از کتابخانه های عمومی می باشد ؟

آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید ؟

آیا میدانستید که دوئل در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن بگیرند ؟

آیا میدانستید که هر بار که یک تمبر را میلیسید 10.1 کالری انرژی مصرف می‌کنید ؟

آیا میدانستید که زمین در آغاز پیدایش خود 2000 بار بزرگتر از حجم کنونی خود را داشته است ؟

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : poya&soroush

 آیا میدانستید که قلب میگو در سر آن واقع است ؟ 
آیا میدانستید که
 اغلب مارها 6 ردیف دندان دارند ؟
آیا میدانستید که
 فاصله بین مچ دست تا آرنج برابر با طول کف پا است ؟ 
آیا میدانستید که
 قلب شما روزی ۱۰۱۰۰۰ بار می تپد ؟ 
آیا میدانستید که
 از دست دادن تنها ۱٪ از آب بدن موجب تشنگی میشود ؟ 
آیا میدانستید که
 مردان روزی ۴۰ و زنان روزی ۷۰ تار مو از دست میدهند ؟ 
آیا میدانستید که
 زنان دو برابر مردان چشمک میزنند ؟ 
آیا میدانستید که
 ناخن های دست ۴ برابر سریعتر از ناخن های پا رشد میکنند ؟ 
آیا میدانستید که
 انسان سالانه بیش از ۱۰ میلیون مرتبه پلک می زند ؟
آیا میدانستید که
 خورشید ۳۳۰۳۳۰ مرتبه بزرگتر از زمین است ؟
آیا میدانستید که
 قلب وال در هر دقیقه فقط 9 بار می زند ؟
آیا میدانستید که
 دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یک چشمشان را باز می‌گذارند ؟
آیا میدانستید که
 قدیمی‌ترین آدامسی که جویده شده، متعلق به ۹۰۰۰ سال پیش بوده است ؟
آیا میدانستید که
 اسکیمو‌ها هم از یخچال استفاده می‌کنند، منتها برای محافظت غذا در مقابل یخ زدن ؟
آیا میدانستید که
 سرعت آب دهانی که هنگام عطسه از دهان شما خارج میشود، حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است ؟
آیا میدانستید که
 ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می‌کشد تا نور خورشید به زمین برسد!
آیا میدانستید که
 در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود و افراد بعد از خوردن غذا، بشقابشان را هم می‌خورند ؟
آیا میدانستید که
 یک ‌چهارم استخوان‌های بدن، در پای او قرار دارد!
آیا میدانستید که
 اسم تمام قاره‌ها با همان حرفی که آغاز شده است پایان می‌یابد ؟ 
آیا میدانستید که
 مقاوم‌ترین ماهیچه در بدن، زبان است ؟ 
آیا میدانستید که
 کلمه "ماشین‌تحریر" (TYPEWRITER) طولانی‌ترین کلمه‌ای است که می‌توان با استفاده از حروف تنها یک ردیف کیبورد ساخت ؟ 
آیا میدانستید که
 خوک‌ها به لحاظ فیزیک بدنی، قادر به دیدن آسمان نیستند ؟ 
آیا میدانستید که
 وقتی که به شدت عطسه می‌کنید، ممکن است یک دنده شما بشکند و اگر عطسه خود را حبس کنید، ممکن است یک رگ خونی در سر و یا گردن شما پاره شود و بمیرید ؟ 
آیا میدانستید که
 جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلوی اتومبیل و چاپگرهای لیزری توسط زنان اختراع شدند ؟ 
آیا میدانستید که
 تنها غذایی که فاسد نمی‌شود، عسل است ؟ 
آیا میدانستید که
 کروکودیل نمی‌تواند زبانش را به بیرون دراز کند ؟ 
آیا میدانستید که 
تمامی خرس‌های قطبی چپ‌دست هستند ؟ 
آیا میدانستید که
 در 4000 سال قبل، هیچ حیوانی اهلی نبود ؟ 
آیا میدانستید که
 مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود، سقوط می‌کند ؟ 
آیا میدانستید که
 قلب انسان فشار کافی ایجاد میکند تا بفاصله 30 فوتی (تقریباً 8 متر) خون را بخارج از بدن پمپاژ کند؟ 
آیا میدانستید که
 نخستین منشور حقوق بشر از آثار بر جای مانده از امپراتوری کوروش بزرگ است ؟

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 11:26 ::  نويسنده : poya&soroush

 

داستان طنز میمون و کلاه فروش

 

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست. بالای سرش را نگاه کرد. تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند. فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را ازسرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند. به فکرش رسید… که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمون ها هم کلاه ها را به طرف زمین پرت کردند. او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.

سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدربزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند. یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد. او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت، میمون ها هم این کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین
انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند. یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت: فکر می کنی فقط تو پدربزرگ داری؟!

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    موضوعات
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان download و آدرس psrdownload.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان